Valg til lokaludvalg nyhedsbrev december

Sådan tilmelder du dig og får stemmeret til valgmødet den 5. marts

Den 5. marts 2018 skal det næste lokaludvalg vælges på et møde i Valby Kulturhus. Hvis du vil være med til at bestemme, hvem der skal repræsentere Valby i det nye lokaludvalg, skal du tilmelde dig mødet senest den 19. februar.

14 medlemmer skal vælges den 5. marts

Lokaludvalget vælges for fire år, og består af 23 borgere. De politiske partier i Borgerrepræsentationen udpeger hver et lokalt medlem, altså i alt ni politisk udpegede medlemmer.

De øvrige 14 medlemmer vælges på valgmødet mandag den 5. marts. For at deltage i valgmødet skal du repræsentere en forening, frivillig organisation, brugerbestyrelse, netværk eller råd, der har aktiviteter i Valby.

Det er ikke et krav, at du er medlem af foreningen, men bestyrelsen skal pege på dig som repræsentant. For at stille op eller være med til at stemme til valgmødet, skal du tilmelde dig inden mandag den 19. februar.

Du skal tilmelde dig valgmødet for at have stemmeret

Det er kun deltagere på valgmødet, der har indflydelse på, hvem der kommer til at sidde i det nye lokaludvalg. Deltagere kan enten selv vælge at stille op, eller være med til at stemme om, hvem der skal repræsentere Valby overfor Borgerrepræsentationen fra 2018-2022.

Inden mandag den 19. februar kl. 12 skal du indsende:

  • En udfyldt tilmeldingsblanket 
  • En kopi af vedtægter for den forening eller andet, du repræsenterer
  • Dokumentation for foreningens aktiviteter, f.eks. referat fra en generalforsamling eller lignende
  • Dokumentation for din alder, f.eks. billede af dit sundhedskort, hvor du dækker over de sidste fire cifre af dit CPR nr.

Dokumenterne sendes samlet til lokaludvalgets sekretariat på valbylokaludvalg@okf.kk.dk:

Læs mere om hvad lokaludvalget arbejder med, og hvordan du kan få indflydelse, lige her:

 

0 svar

Skriv en kommentar

Vil du deltage i diskussionen?
Du er velkommen til at deltage her!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *