Valby skybrudstunnel må ikke forhindre stiforbindelse over jernbanen
Vi bakker op om en ændring i placeringen af Valby skybrudstunnel – blot den ikke kommer i vejen for den planlagte direkte forbindelse over jernbanen fra Ramsingsvej/Høffdingsvej til Grønttorvet.
En ny placering af den kommende skybrudstunnel, som HOFOR skal anlægge fra 2023, er i forudgående høring netop nu.
HOFOR foreslår, at tunellen får udløb i Enghave Kanal i stedet for Kalveboderne. Den ændring kræver et tillæg til Kommuneplanen, hvorfor forslaget nu er i forudgående offentlig høring.
Forslaget er godt for badevandskvaliteten i Valbyparken
I vores høringssvar bakker vi op om ændringen. Vi ser det som positivt, at der er lagt særlig vægt på at minimere antallet af overløb, for at sikre og forbedre badevandskvaliteten ved stranden i Valbyparken.
Det er en vigtig prioritet, som også generelt vil påvirke vandkvaliteten i området positivt.
Der skal stadig være plads til stiforbindelsen Høffdingsvej/Ramsingsvej
Det er væsentligt for os, at løsningen ved ledningens startpunkt ved Høffdingsvej/Ramsingsvej ikke påvirkes. Det er nemlig her, vi arbejder for en direkte forbindelse stiforbindelse over banen – et projekt, der også er gjort plads til i lokalplanen for området.
Det er afgørende, at det ikke forhindres af udformningen af skybrudsledningen.
Vi har fået oplyst fra forvaltningen, at det ikke er tilfældet.
Læs vores høringssvar her:
Høringen kan besvares via portalen Bliv Hørt frem til 1. marts – læs mere og indsend dit høringssvar her:
Læs mere om anlægget af den 2,5 kilometer lange skybrudstunnel her:
I indledningen til opslaget skriver I om en stiforbindelse over banen fra Ramsingsvej til Høffdingsvej. Sådan en forbindelse giver ikke mening, da de to veje allerede er forbundne og da de begge forløber på den samme side af banen
Hej Ove,
Du har ret. Der menes fra Ramsingsvej/Høffdingsvej til Grønttorvet.
Mvh Katrine, sekretariatet