Borgernes tid oktober 2019 nyhed

Kom og besøg os tirsdag den 8. oktober

Tirsdag den 8. oktober mødes vi i Valby Kulturhus til vores faste, månedlige måde. Du er velkommen til at overvære mødet – og du kan få ordet i de første tyve minutter.

På vores faste møder behandler vi lokale sager, tager beslutninger om høringssvar, uddeler penge til lokale projekter fra Lokalpuljen, planlægger borgerinddragelse og meget mere.

Lokaludvalgsmødet afholdes

Tirsdag den 8. oktober fra kl. 18.30

Valby Kulturhus, 5. sal 

Valgårdsvej 4-8, 2500 Valby

De første tyve minutter er dine

De første tyve minutter er afsat til dig: I borgernes tid fra kl. 18.30-18.50 kan du få ordet, f.eks. for at:

  • Fremlægge en sag for udvalget 
  • Kommentere et punkt på dagsordenen 
  • Fortælle om et projekt 
  • Uddybe en ansøgning til Lokalpuljen

Eller hvad du ellers har på hjerte om Valby og lokaludvalgets arbejde.

Du er også altid velkommen til at overvære mødet som tilhører – du har dog ikke taleret efter borgernes tid.

Hvis du vil have ordet skal du møde op kl. 18.30. Giv også gerne besked på forhånd på valbylokaludvalg@okf.kk.dk, hvis du regner med at komme.

Juletræstænding, kommuneplan, ansøgninger – og meget mere

På mødet den 8. oktober skal vi b.la.:

  • Fastlægge datoer for Valby Kulturdage 2020  
  • Starte planlægningen af årets juletræstænding på Valby Tingsted  
  • Skrive høringssvar til Kommuneplan 2019 
  • Behandle otte ansøgninger til Lokalpuljen 

Du kan finde vores mødemateriale på Københavns Kommunes hjemmeside – dagsorden for næste møde er tilgængelig fra torsdag den 3. oktober, sidst på dagen.

Hvad kan du bruge os til?

Lokaludvalgets 23 medlemmer har tæt kontakt til det lokale foreningsliv, et stærkt netværk i Valby, og så er medlemmerne ofte i direkte kontakt med politikerne i Borgerrepræsentationen og Københavns Kommunes forvaltninger.

Udvalget kan derfor komme med ideer til at arbejde videre med konkrete projekter, hjælpe dig til at finde samarbejdspartnere, eller tage lokale sager op i kommunen.

Læs meget mere om hvordan lokaludvalget er organiseret lige her:

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *